För att få upp omsättningen och därmed vinstmöjligheten i ditt företag krävs det fantastiska säljare. Dessa säljare ska kunna hela säljprocessen men även era produkter och inte minst ha god erfarenhet och vara kompetenta. Eftersom försäljning idag är en komplex verksamhet som kräver allt mer av specialisterfarenhet kan det vara svårt att finna rätt kompetens på egen hand. Ett tips är att ta hjälp i rekryteringsarbetet. Vi berättar mer.
Rekryteringsprocess för att finna säljare
Att hyra seniora säljare av Concito rekrytera säljare i Malmö är ett exempel på ett rekryteringsarbete som leder till att företag erhåller kvalificerade säljare. En stor fördel är att företaget tar ansvar för hela processen och säkerställer kvaliteten hos era framtida säljare. De kan B2B-försäljning och har den branscherfarenhet som ofta är helt avgörande för att bedöma vad som behövs. De har genom egna projekt haft kontakt med säljare i en stor mängd branscher och positioner. Detta gör att de mycket effektivt kan urskilja vilka kandidater som kommer att leverera framgångsrik försäljning istället för att enbart hitta de med längst CV. De hjälper er under hela rekryteringsprocessen och är med och stöttar även under introduktionen och uppföljningsdelen. Detta för att se till att ni får ut maximalt värde av varje rekrytering. Detta tillåter er att prioritera er kärnverksamhet genom att låta dem sköta hela rekryteringsarbetet. Direkt efter den första kartläggningen av er situation påbörjar de rekryteringsprocessen åt er. Genom deras stora kontaktnät av säljare identifierar de potentiella kandidater och plockar ut de mest lämpade för er organisation. Ni kan luta er tillbaka och invänta resultatet. Genom en kombination av tester och effektiva webbmöten sållar de bland urvalet och identifierar de mest lovande kandidaterna. För att garantera att utfallet blir lyckat är de med även under introduktionsfasen för de säljare som sedan anställs. Allt för att det ska bli den perfekta matchningen för er.
Lycka till!